+ 474 000 28
ERNÆRING KOSTHOLD VEILEDNING IBS IRRITABEL TARM HASHIMOTOS GRAVES ULCERØS KOLITT MUSKELSMERTER ENERGI MOSS ØSTFOLD
KOSTHOLD ERNÆRING

KOSTHOLDSVEILEDNING

Symptomene dine er som et kart som kan tolkes. Helseplager gjenspeiler gjerne en ubalanse som kan korrigeres.

Du får gode oppskrifter som tilpasses helsetilstanden din. Målet med rådgivningen er LES MER

SUNN MAT OVERVEKT MUSKELSMERTER HORMONER

SKAL DU NED I VEKT?

Plages du av overvekt og muskel- og/eller ledd-smerter? – Hard trening og lite mat er lite sannsynlig en langsiktig og riktig tilnærming da. Forbrenningen din styres av hormoner som igjen styres av livsstilen din og hvilken mat du velger. For noen kan det virke håpløst LES MER

City Syd skriver om Mat og Yoga

Riktig mat kan gi en bedre hverdag Nytt oppslag om Mat er Medisin og Moss YogaSenter ved Lilleeng Helspark i næravisen vår her i Moss. Takk til journalist Tore Kubberød for flott oppslag om mine to bedrifter ved Vansjøklinikken på Lilleeng Helsepark. – Mat er medisin... les mer

Ned i vekt

Vektnedgang før sommeren Er buksen trang rundt hoften og lårene, eller strammer klærne rundt magen og brystet? Er du stadig på jakt etter den Ultimate Guiden til en slank kropp? Du får vitenskapelig veiledning med kostholdsplan hos nevrofysiolog, forsker og... les mer
LIVSSTIL OG MAT

MAT OG LIVSSTIL

De fleste vet at livsstilsvalg påvirker helsen vår. Hva du spiser, hvor mye du beveger deg og mengde stress du utsettes for er viktig for hvor frisk du er.

Spis sunt! Ok, det mener de aller fleste at de faktisk gjør. Likevel er det svært mange som sliter med livstilsykdommer. LES MER

IBS MAGE SMERTER

IRRITABEL TARM IBS

Viktige grep mot IBS uten medisiner. Plages du med oppblåst og irritert mage? Har du følelsen av å være gravid etter enkelte måltider? Mange opplever at magen lever sitt eget liv, og at livet preges av usikkerhet rundt hvilken mat de kan spise. Les mer

YOGA MEDIYOGA MEDISINSK YOGA

MEDISINSK YOGA

Medisinsk Yoga er Yoga som Medisin – en yogaform som er utviklet for terapeutisk bruk. Treningen er likevel smart som forebyggende trening såvel som terapeutisk ved ulike helseplager. Yogaen utføres sittende på gulvet eller på en stol, det bestemmer du selv. Øvelsene kan gjøres av alle, uansett fysisk form, alder og kjønn. LES MER

STOFFSKIFTE HASHIMOTOS HÅRTAP OVERVEKT UTMATTELSE

LAVT STOFFSKIFTE

Kostholsråd ved hypothyreose – lavt stoffskifte

Plages du med hverdagslige symptomer som ”vandrende” smerter i muskler og ledd, hyppig hodepine, løs mage, overvekt og lavt energinivå? På tross av plagene har du kanskje dårlig samvittighet for at du ikke følger råd om å trene på helsestudio og at du spiser mer enn du tror du trenger – siden vekten ikke går ned? Les mer

Måltid: MAT & HYGGE - spis sakte, smak og vær i samtaler med mennesker du liker. Gjør livet så hyggelig du kan.
Yoga State of Mind Anne-Grete

ERNÆRINGSVEILEDNING

Overvekt, irritabel tarm (IBS), lavt/høyt stoffskifte, migrene eller kroniske muskel og leddsmerter?

Ved overvekt er det svært sjeldent at hard trening og lite mat er en langsiktig og riktig tilnærming for vektnedgang. Forbrenningen din styres av livsstilen din og hvilken mat du velger.

For noen kan det virke håpløst å gå ned i vekt. Det kan være fordi metoden er feil.

Mange muskel og skjelettplager kan også reduseres med et godt og balansert kosthold, det samme gjelder flere kroniske sykdommer og helseplager.  Du kan faktisk få et nytt liv med riktige livsstilsendringer.

Kostholdsendringer kan være svært nyttige ved:

  • DIABETES
  • REVMATISME
  • IRRITABEL TARM
  • LAVT / HØYT STOFFSKIFTE
  • MIGRENE
  • HORMONELL UBALANSE

Bestill time

MEDISINSK YOGA – MEDIYOGA

YOGA SOM MEDISIN

Medisinsk Yoga er en fin treningsform, særlig for deg med høye skuldre og som stadig gjør flere ting samtidig. Her finner du TIMEPLAN.

Treningen passer for alle, uavhengig av alder og kjønn. MediYoga består i enkle øvelser som kan øke sirkulasjonen i stramme muskler og stramt vev. Over tid med øvelse kan MediYoga forbedre blant annet balanse og oksygenopptak.

Stress er en naturlig del av livet. Å stresse ned bør derfor også være en naturlig del av hverdagen.

Avspenning bør brukes forebyggende for å holde kroppen i form. Ofte benyttes MediYoga terapeutisk etter anbefaling fra leger eller psykologer som trening ved:

  • SØVNPROBLEMER
  • MUSKELPLAGER HOFTE
  • STIV NAKKE
  • VOND RYGG
  • HODEPINE
  • FORDØYELSESPLAGER